برگزاری دوره ویژه آموزش سطح دو غواصی با حضور مربی بین المللی برای تیم غواصی سازمان آتش نشانی بیرجند.

رئیس سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی شهرداری بیرجند از برگزاری دوره آموزشی غواصان آتش نشان خبر داد و گفت: ۸ نفر از آتش نشانان این سازمان روش های نوین غواصی و همچنین غواصی در شرایط مختلف را فراگرفتند.

حیاتی اظهار داشت: آتش نشانان در طول سال به حوادث گوناگون و عملیات های مختلف امداد رسانی میکنند که یکی از این عملیات ها ،عملیات غواصی است.
 
وی با بیان اینکه غواصان این سازمان در سال جاری علاوه بر انجام عملیات در سطح شهر،طبق دستور شهردار محترم نسبت به انجام عملیات غواصی در دیگر نقاط مختلف سطح استان اعزام شدند، ادامه داد: عملیات غواصی کار بسیار حساس و دشواری است که غواصان  علاوه بر آمادگی جسمی و روحی ،باید توان غواصی  در شرایط مختلف  را داشته باشند.
 
وی افزود: غواصان در اولین روز دوره ، اصول تئوری را در دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری فرا گرفتند و سپس دومین روز از آموزش را در استخر به تمرین عملی پرداختند.

گفتنیست سال گذشته با حمایت دکتر بهترین شهردار بیرجند دو دست لباس غواصی خشک (Dry Suit) ،یک دستگاه ماسک فول فیس ، یک دستگاه سیستم ارتباط رادیویی و یک دستگاه قایق جهت استفاده تیم غواصی آتش نشانی خریداری شد که طریقه استفاده از این تجهیزات در سد مهوید فردوس و سد رزه درمیان؛به تیم غواصی آموزش داده شد .