آماده باش ایستگاهها و نیرو‌های عملیاتی و ستادی آتش نشانی بیرجند

حیاتی رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت:
١١۵ نیروی عملیاتی و ستادی آتش‌نشانی در قالب ۶ ایستگاه ثابت و ١٨ تیم سیار در شب چهارشنبه پایان سال آماده باش کامل بوده و این موضوع تا ١۵ فروردین ادامه خواهد داشت.

با توجه به احتمال اقدام به انجام تفریحات خطرساز در شب چهارشنبه پایان سال و افزایش چشمگیر بار ترافیکی در ایام پایانی سال و همچنین پیش رو بودن تعطیلات نوروزی، تمهیدات لازم برای پاسخگویی به حوادث مرتبط در دستور کار آتش نشانی بیرجند قرار گرفته است.

تمامی اماکن خطرساز سطح شهر توسط کارشناسان سازمان شناسایی، اخطاریه های لازم صادر و مکاتبات مرتبط با موضوع با مسئولین ذیربط جهت اقدام صورت گرفته است.

حوزه آموزش سازمان نیز به همین منظور دوره های آموزشی مقدماتی اطفاء حریق را برای جامعه هدف از جمله دانش آموزان و معلمان برگزار و به کلیه نیروهای خدماتی شهرداری ( پاکبانان، پارکبانان و همکاران نقلیه و اجرائیات مباحث تخصصی آتش‌نشانی را ارائه نموده است.

با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، نواقص ایمنی مساجد نیز به متولیان اعلام گردیده است.

تهیه، توزیع و ارسال برشورهای مرتبط با موضوعات سیلاب و چهارشنبه‌سوری از دیگر اقدامات پیشگیرانه سازمان در خصوص کاهش حوادث می باشد.

حیاتی، در پایان از والدین خواست در این ایام از فرزندان خود مراقبت بیشتری داشته باشنند.

وی افزود: نیروهای ستادی در حوزه پیشگیری سازمان آمادگی لازم برای ارائه به مشاوره های ایمنی، بازدید از مراکز اسکان، اماکن تجمعی و عمومی و… را دارند.

به شهروندان عزیز توصیه می‌شود ضمن مراقبت از کودکان و نوجوانان وعدم حضور در محل های شلوغ و غیرایمن، خاموش کننده های دستی را در منزل و محل کار و در خودرو به صورت آماده و در دسترس داشته باشند تا در صورت نیاز بتوانند از آنها استفاده کنند.

گفتنی است: با همت معاونت محترم خدمات شهری شهرداری، تعامل و هم افزایی لازم با کلیه تیم‌های مرتبط شهرداری از جمله خدمات ، امورماشین آلات و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در خصوص خدمات رسانی شایسته به شهروندان در ایام پیش رو انجام پذیرفته است .

#نه_به_چهارشنبه_سوری_خطرناک

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند

کانال رسمی سازمان آتش نشانی بیرجند

https://eitaa.com/fire_BIRJAND125‏‏