بازدید شهردار بیرجند از محل برگزاری دوره آموزش غواصی

صبح امروز ۸ تیر ؛شهردار بیرجند در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری بیرجند حاضر شد و از نزدیک در جریان برگزاری دوره غواصی سازمان آتش نشانی قرار گرفت .

دکتر بهترین در این بازدید گفت : طی سال های اخیر بدلیل خشکسالی های مداوم ، سازه های آبگیر زیادی جهت جمع آوری روان آب ها ساخته شده و بندهای خاکی زیادی در سطح استان داریم که متاسفانه بعضی از هم استانی ها برای شنا از این سازه های آبگیر استفاده کرده و باعث ایجاد حوادث گوناگون میشوند.

شهردار بیرجند بابیان اینکه رسیدگی به سازمان آتشنشانی در مدیریت جدید شهری مورد توجه ویژه است ، تصریح کرد:دوره های آموزشی آتش نشانان باید مستمر باشد و هدف از برگزاری این دوره ها افزایش آمادگی و مهارت آتشنشان برای امداد رسانی بهتر در حوادث میباشد .

وی سازمان آتشنشانی بیرجند را مرجع علمی و عملی در حوادث استان دانست و حفظ آمادگی عملیاتی آتشنشان جهت امداد رسانی به مردم را مهم برشمرد.

گفتنیست دوره تخصصی غواصی بر اساس استانداردهای NFPAو OSHA در بندهای استان و آب‌های کدر با دید کم همچون بندهای دره ،چهکند،گیوک،سد بیهود قاین ومهوید فردوس جهت ارتقاء سطح غواصان آتش نشانی بیرجند و شهرستان های استان که دوره مقدماتی غواصی را گذرانده اند به مدت ۱۰ روز از تاریخ ۴۰۱/۰۴/۱۰ با حضور مربی بین المللی برگزار میشود و برای شرکت کنندگانی که این دوره را با موفقیت سپری نمایند، گواهی نامه بین المللی public safety diver صادر خواهد شد.