آتشسوزی در ساختمان تجاری دوطبقه

علی حیاتی رئیس سازمان آتش نشانی بیرجند در این خصوص گفت:‌در ساعت ۲۲:۲۵ دقیقه سه شنبه ۲۰ تیر یک مورد حادثه حریق در ساختمان تجاری دو طبقه در خیابان معلم ۴۸ به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که درپی آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه سه را به محل حادثه اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور عوامل آتش‌نشانی در محل حادثه اظهارکرد:‌ با حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که حریق در یک ساختمان تجاری دو طبقه رخ داده و کانون آن در طبقه دوم بوده است که آتش‌نشانان بلافاصله اقدامات خود برای اطفای حریق را آغاز کردند و با توجه به بسته بودن درب تیم عملیاتی از بالکن طبقه دوم وارد ساختمان شده و شعله های سرکش آتش که در حال سرایت به سایر قسمت های ساختمان بود را اطفا کردند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر بیرجند با بیان اینکه عملیات شناسایی کانون حریق و اطفا کمتر از ۱۰ دقیقه انجام شد افزود: دود زیادی طبقه دوم و راه پله را دربرگرفته بود و آتش‌نشانان پس از عملیات اطفای حریق عملیات تهویه دود را انجام دادند.

به گفته وی، وجود اجناس در راه پله ها یکی از معضلات جدی آتش نشانان در زمان آتش سوزی این اماکن است که می تواند باعث کندی عملیات شود و تیم عملیاتی در این حادثه نیز با آن روبه رو بودند. به همین منظور از مالکان ساختمان ها درخواست داریم از انبار کردن اجناس در مسیرها و راه پله ها خودداری کنند.