یکشنبه ۶ بهمن ۹۹: انحراف و سقوط به پرتگاه و نهایتاً واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ در جاده بند امیر شاه متأسفانه منجر به فوت یک نفر و مصدوم شدن چهار نفر دیگر از سرنشینان گردید.

در ساعت ۱۰:۴۵ یکشنبه ۶ بهمن ۹۹ واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو۴۰۵ و محبوس شدن سرنشینان در خودرو به مرکز 125 ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بیرجند اطلاع داده شد.
مهندس علی حسینی رئیس سازمان در این باره گفت: به محض اطلاع سازمان سریعا ۹ تن از آتش‌نشانان و فرماندهان به همراه معاون عملیات، با دو دستگاه خودروی نجات به محل حادثه واقع در جاده بند امیر شاه اعزام شدند.
طبق گفته ایشان، آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با خودروی سواری واژگون که به پرتگاه حاشیه جاده سقوط نموده بود مواجه شدند که متاسفانه با توجه به ارتفاع زیاد پرتگاه و همچنین برخورد شدید خودرو با دیوار موجود در کف پرتگاه، شاهد فوت یک خانم جوان حدودا ۱۹ ساله بودیم.
آقای حسینی با اشاره به تلاش مضاعف آتش نشانان در خارج نمودن مصدومین گیر افتاده از درون خودروی وازگون بیان کرد پس از خارج نمودن مصدومین با توجه به شرایط ایشان هر پنج سرنشین در محل تحویل عوامل اورژانس شدند و فوت یک سرنشین در محل توسط عوامل اورژانس تایید شد. وی افزود علت وقوع حادثه توسط کارشناسان پیشگیری سازمان و عوامل محترم پلیش راهور در دست بررسی می باشد.