نجات دو سالمند در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی

مهندس علی حسینی رئیس سازمان آتش نشانی بیرجند از نجات دو سالمند در حادثه آتش سوزی منزل مسکونی در روز یکشنبه مورخ 99/11/05 خبر داد و گفت آقا و خانم سالمند که در میان دود و آتش یک منزل مسکونی در خیابان مدرس ۱۱گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات پیدا کردند.
به گفته محمدیان معاون عملیات سازمان همسایگان با مشاهده دود از حیاط این منزل مسکونی ، بلافاصله با سامانه 125 آتش نشانی تماس گرفتند و به سرعت با هماهنگی ستاد فرماندهی آتش نشانی بیرجند، نیروهای عملیات ایستگاه‌های سجادشهر و مهرشهر این سازمان به همراه خودروهای اطفاحریق ساعت 16:55 روز یکشنبه مورخ 99/11/05 به خیابان مدرس ۱۱ رهسپار شدند.
او گفت: آتش سوزی از اتاق این منزل مسکونی شروع شده، به طوری که شعله و دود بسیار زیادی از آن خارج می‌شد و به سرعت در حال گسترش و رسیدن به قسمت‌های دیگر این ساختمان بود.
وی بیان کرد: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، اهالی اعلام کردند که دو سالمند در خانه گرفتار شده‌اند که نیروهای آتش‌نشانی در قالب دو تیم به سرعت وارد عمل شده و تیم اول پس از قطع برق و گاز، با استفاده از تجهیزات کامل اطفاء حریق و دستگاه‌ تنفسی خود را به کانون آتش رسانده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن شعله‌های سرکش آتش را مهار و کاملا خاموش نمودند.
محمدیان ادامه داد: همزمان تیم دوم نیز با جستجو در محل حادثه موفق شد در زمانی کوتاه دو سالمند گیرافتاده در میان شعله‌های آتش را به سلامت از محل خارج و به مکان امن انتقال دهد.
رئیس محترم سازمان آتش نشانی بیرجند نیز ضمن حضور در محل حادثه خاطرنشان کرد در پایان عملیات آتش‌نشانان با استفاده از فَن‌های فشار مثبت و منفی، دود ناشی از آتش سوزی را کاملاً از محل حادثه تخلیه نموده و ایمن سازی کامل محل و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مالک انجام شده است. همچنین ایشان ضمن اشاره به اینکه شروع حریق از کرسی برقی مورد استفاده در اتاق بوده است گفت کارشناسان واحد پیشگیری سازمان در حال بررسی دقیق علت وقوع حادثه می باشند.